Reklama dla klubu Pole Dance – case study

Jak udało nam się pozyskać ponad 2000 wejść na stronę, wydając średnio 26 groszy za kliknięcie i zyskać kilkadziesiąt leadów? Postanowiliśmy się z Tobą podzielić sposobem w jaki wygerowaliśmy takie wyniki. Więc jeżeli chcesz dowiedzieć się przeprowadzić tak skuteczną kampanię na Facebooku – zostań z nami

Więc zacznijmy od samego początku. Co zrobić, żeby Twoja reklama była skuteczna a przy tym żebyś nie został puszczony z torbami?

Zrozumieć specyfikę Facebook’a.

Niestety większość osób i firm reklamujących się na Facebook’u traktuje do podobnie jak reklamę na Google. I stara się sprzedać swoje usługi bądź produkty już przy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem.

A musimy na początku zadać sobie pytanie po co ludzie wchodzą na Facebook’a? Czy po to żeby byli bombardowani kolejnymi reklamami zachęcającymi ich do kupienia kolejnej rzeczy? Nie sądzę.

Ale nie będę się również tutaj powtarzał. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat psychologii stojącej za skuteczną reklamą na Facebook’u przejdź do tego wpisu:
https://www.adsolutnie.pl/najczestsze-bledy-w-reklamie-na-facebooku-ktore-rujnuja-twoj-budzet

 

Przejdźmy teraz do naszych działań.

Zacznijmy od podstaw. Zanim zaczniesz reklamować się na Facebooku, musisz mieć przygotowanych kilka niezbędnych rzeczy.

1.  Stronę, na którą chcesz kierować swoich potencjalnych klientów – Landing Page

W tym celu przygotowaliśmy specjalny Landing Page, którego celem było zbieranie kontaktów. Pierwsze co widziała nasza potencjalna klientka po wejściu na nasz Landing Page był prosty formularz, przez który mogła zostawić dane.

Do tego kilka elementów, które miałyby przekonać nieprzekonanych (takich jak benefity z wyboru danego klubu oraz opinie od zadowolonych klientek). Nie dodaliśmy żadnych elementów, które mogłyby odwrócić uwagę osoby na stronie, takich jak link do strony głównej czy wpisów na blogu.

Po zapisaniu się przez formularz, nasza potencjalna klientka była kierowana na stronę z podziękowaniem (tzw. thank you page) i dzięki temu wiedzieliśmy, jaką mamy skuteczność

2. Pixel Facebook’a. Możesz bez niego robić reklamy, ale równie dobrze możesz wyrzucić pieniądze w błoto, bo nie będziesz miał kontroli nad tym co się dzieję na Twojej stronie.

Pixel Facebooka  zbiera informacje na temat tego naszych użytkowników i skuteczności konwersji. Więcej na ten temat napisaliśmy tutaj:
https://www.adsolutnie.pl/piksel-facebooka-czym-jest-i-czy-go-potrzebujesz/

Oprócz bieżącego mierzenia skuteczności działania, dane zebrane przez Pixel o osobach, które wchodzą na naszą stronę pozwalają nam przygotować Lookalike Audience – czyli grupę osób podobnych. Ale o tym za chwilę.

3. Wpis na blogu, na który chcieliśmy kierować nasze użytkowniczki.

Tutaj wracamy do podstaw budowania lejka sprzedażowego na Facebooku. W pierwszym kontakcie z klientem nie chcemy mu od razy czegoś sprzedać. Chcemy dać mu wartość, tak żeby zapoznał się z naszą marką i miał z nią pozytywne skojarzenia. 

Wpis był przygotowany zgodnie z wytycznymi pisania skutecznego wpisu na blogu, przeplatany zdjęciami z zajęć oraz z Call to Action zachęcającym do zapisania się na darmowe zajęcia.
Jeżeli planujesz pisanie bloga (świetny sposób na przyciągnięcie klientów) to zapoznaj się z naszym poradnikiem jak zwiększyć swoje szanse na to, że wpis znajdzie się na 1 stronie Google:
https://www.adsolutnie.pl/jak-poprawic-pozycjonowanie-bloga/

 

 

Pierwsza reklama

Zgodnie z zasadą tworzenia skutecznego lejka sprzedażowego  – w pierwszym kontakcie z naszym odbiorcą postawiliśmy na dawanie jak największej wartości. Coś co pomoże naszej odbiorczyni rozwiązać jakiś problem, bądź odpowiedzieć na jakieś dręczące jej pytanie, ale nie będzie bardzo inwazyjny – nie będzie wymagał od niej, praktycznie żadnej inwestycji (rozumianej jako zostawienie danych do siebie, bądź natychmiastowe zapisanie się na zajęcia) 

Zaproszenie do przeczytania wpisu na blogu, nadawało się do tego idealnie. Kliknięcie w taki artykuł nic Cię nie kosztuje a być może zastanawiałaś się nad rozpoczęciem przygody z Pole Dance, więc ten artykuł pozwoli Ci znaleźć odpowiedź na jakieś Twoje pytania bądź wątpliwości. 

I mimo, że naszym celem było zdobycie jak największej ilości leadów praktycznie w ogóle o tym nie wspominaliśmy w pierwszym kontakcie.

Drugim krokiem było podjęcie decyzji, jaki problem mają nasze potencjalne odbiorczynie, który moglibyśmy pomóc im rozwiązać. Szybkie wejście na Google pomogło nam zrozumieć osoby, chcące spróbować swoich sił w tym sporcie.

Najczęściej wyszukiwane frazy związane z Pole Dance można było sprowadzić do kilku punktów :
– Jak Pole Dance wpływa na Twoje zdrowie/ciało
– Jak zacząć swoją przygodę z Pole Dancem
– Rzeczy, które musisz wiedzieć przed rozpoczęciem przygody z Pole Dance
– Czy Pole dance jest dla mnie?
– Zalety Pole Dance
– Pole Dance – fakty, mity, niedopowiedzenia

Trzecim krokiem było przygotowanie Grupy Odbiorców.  Jak targetowaliśmy nasze potencjalne klientki?

Jak widzisz przede wszystkim według zainteresowań. 
Postanowiliśmy dotrzeć do osób, które wykazują zainteresowanie Pole Dance’m, tańcem oraz fitnessem. Wykluczyliśmy z tej grupy osoby, które są zatrudnione jako trenerki – w końcu naszym celem było dotarcie do nowych klientek.

W zaawansowanych ustawieniach ponadto zadbaliśmy o to, żeby reklamy były skierowane do nowych osób.

Dlatego wykluczyliśmy osoby, które zapisały się na nasze zajęcia (były na Thank You Page), bądź już zapoznały się z treścią tego wpisu. 
O tym jak przygotować takie grupy odbiorców, przeczytasz później.

I tak oto w pierwszym artykule postanowiliśmy odpowiedzieć na pytanie „Jak przygotować się do pierwszych zajęć Pole Dance”

Dziewczyny z klubu przygotowały treść a my zredagowalismy go na stronie tak, żeby był jak najbardziej czytelny i zachęcał do zapoznania się z ofertą klubu.

Wrzuciliśmy go na podstronę, naszego Landing Page. Oczywiście tekst był zoptymalizowany również pod urządzenia mobilne, co było dobrym pomysłem. Jak wykazały statystyki, miażdżąca większość użytkowników to były osoby na urządzeniach mobilnych.

Następnie przyszedł czas na przygotowanie kreacji reklamowych. Postawiliśmy na prostą grafikę, z jasnym przekazem. Pamiętaj – reklama na Facebook’u to ciągłe testowanie i optymalizowanie. Dlatego nie ograniczyliśmy się do jednej kreacji. Przygotowaliśmy kilka wersji – z różnymi tekstami, kolorami, zdjęciami w tle bądź opisami.

Więcej na temat tego jak testować kreacje i wybierać te najskuteczniejsze przeczytasz później.

Po kilku testach okazało się, że najlepiej sprawdza się ta wersja reklamy:

Tylko ta jedna reklama zapewniła 5 leadów i 696 kliknięć, przy średniej cenie 20 groszy za klik. Czyli za 20 groszy byliśmy w stanie przyciągnąć zupełnie obce osoby do nas stronę i dać się poznać

Równie ciekawym było to na jakich urządzeniach najczęściej reklamy były klikane i generowały leady

Optymalizacja i kolejne reklamy

Jak widać przeważająca większość naszych odbiorców, konsumowała nasze treści na urządzeniach mobilnych. Co nam to mówiło?
Przede wszystkim to, że mobilna wersja naszego Landing Page i strony z wpisem, musi być idealnie zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Plus kreacje reklamowe również muszą być dostosowane pod telefony.

Jeżeli spojrzysz na rekomendowane wymiary zdjęć na telefon to są to wymiary 1:1, czyli kwadratowe. Na komputerach z kolei, lepiej się sprawdzają reklamy szersze – 16:9.

Na komputerach, wyświetla się również więcej tekstu, więc przy pisaniu nagłówków i opisu, wiedzieliśmy, że musimy przekazać jak najwięcej treści w jak najkrótszym przekazie.

Kolejną ważna informacją jest fakt, że większość zebranych przez nas leadów, pochodzi od użytkowniczek iPhone’ów, co również pozwoli nam lepiej zoptymalizować wyświetlane reklamy.

To jest właśnie potęga reklamy na Facebook’u. Możesz dowiedzieć się praktycznie wszystkiego o swoich potencjalnych klientach a następnie dostosować swoje reklamy tak, żeby pracowały jak najefektywniej. Możesz zobaczyć na jakich urządzeniach Twoje reklamy radzą sobie najlepiej, w jakich godzinach czy w jakich przedziałach wiekowych.

 

A co z osobami, które weszły na naszą stronę i nie zostawiły kontaktu? I tu pojawia się kolejny duży plus reklamy na Facebooku. Przy wykorzystaniu tradycyjnych form marketingu (ulotki, reklama w gazetach itp) takie osoby, były stracone. Dzięki Facebookowi możemy do nich dotrzeć później z kolejnymi reklamami oraz wykorzystać je lepszego zoptymalizowania już działających reklam.

Możemy:

1. Stworzyć na ich podstawie Lookalike – czyli grupę odbiorców podobnych do osób, które weszły na stronę. Skoro weszły na stronę, to znaczy, że są zainteresowane. 

2. Wykluczyć je z reklamy – dzięki temu mamy pewność, że cały czas docieramy do nowych osób

3. Zrobić remarketing do tej grupy – dzięki Pixelowi, możemy dotrzeć z reklamą do osób, które wyszły z naszej strony bez dokonania pożądanej przez nas czynności. Powodów, dla których ktoś opuścił naszą stronę bez podawania danych czy dokonania zakupu może być dużo. Niekoniecznie może to być związane z tym, że ktoś jest niezainteresowany. Może widział reklamę na telefonie i nagle ktoś do niego zadzwonił a potem już zapomniał do niej wrócić. Może stwierdził, że musi nad tym jeszcze pomyśleć (więc musimy się o sobie przypomnieć). To wszystko właśnie możemy uzyskać w działaniach remarketingowych. 

Od czego zacząć te wszystkie działania? Należy w grupach odbiorców przygotować listę osób, które już były na tym konkretnym wpisie.

Wchodzimy więc w Menadżera reklam i w grupach odbiorców tworzymy właśnie naszą nową Grupę Niestandardowych Odbiorców.
Tak wygląda zapisana grupa – lista osób, które w ciągu ostatnich 30 dni były na stronie z wpisem:

1.Utworzenie Lookalike

Grupy Lookalike polegają na tym, że przenosimy ciężar działania i znajdowania poszczególnych użytkowników na Facebooka. Zasadniczo mówimy: „Hej Facebooku, mam tutaj grupę osób (klientów, osób zapisanych na listę mailingową bądź osób, które odwiedziły moją stronę). Proszę znajdź mi osoby podobne do tej grupy.”

Jak to zrobić?

Wybieramy grupę na podstawie, której chcemy zrobić Lookalike. W tym przypadku były to osoby, które weszły na stronę z naszym wpisem na blogu. Następnie wybieramy jaki procent społeczeństwa chcemy targetować (im mniejsza grupa, tym dokładniejsza) i tyle! Mamy przygotowaną grupę odbiorców.

 

Dlaczego tworzenie grupy Lookalike jest tak ważne?

W pierwszym kontakcie, my tak na prawdę tylko się domyślamy, czym może być zainteresowany nasz odbiorca. Dlatego dodajemy zainteresowania, które według nas są najbliższe tego, co chcemy osiągnąć.

Ale może się zdarzyć, że nasze początkowe targetowanie, nie jest tak dokładne jak nam się wydawało. W końcu kto wie więcej o nas samych niż Facebook? Pozwólmy więc uruchomić jego algorytmy dla własnej korzyści.

I tak też zrobiliśmy w przypadku tej naszej reklamy. Pozwoliliśmy, żeby reklama działała przez kilka tygodni, zebrała odpowiednio dużo odbiorców, po czym stworzyliśmy grupę Lookalike i pokazaliśmy im ten sam zestaw reklam. Efekty poniżej:

Wyniki reklamy z naszymi początkowymi ustawieniami

Wyniki reklamy Lookalike

Jak widać na pierwszy rzut oka reklamy na grupę Lookalike radzą sobie lepiej. Średni CTR, czyli procent osób, które klika w reklamę wynosi 3,39% do 4,81% na korzyść Lookalike, oraz koszt jednego kliknięcia wynosi 22 grosze w porównaniu do 25 groszy.

I mimo, że wyniki obu kampanii są bardzo dobre (mała wskazówka: jeżeli CTR Twojej reklamy jest poniżej 2%, powinieneś/aś spróbować zmienić coś w reklamie) to ten przykład pokazuje, w jaki sposób możemy zmaksymalizować to w jaki sposób docieramy do potencjalnych klientów.

 

2. Wyklucz osoby, które już były na stronie

Jeżeli jakaś osoba, odwiedziła dany wpis to nie chcesz jej znowu pokazywać tej reklamy. Zwykłe marnowanie pieniędzy. Dlatego też przy tworzeniu reklamy, wykluczamy tą grupę z odbiorców. Dzięki temu mamy pewność, że reklama kierowana jest cały czas do nowych osób i docieramy do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.

3. Remarketing 

3 krokiem przy wykorzystaniu tej grupy jest użycie jej jako zasobów remarketingowych. Co to oznacza po polsku?

W skrócie – osoby weszły na Twojego bloga. Można w takim razie założyć, że są zainteresowane tym co oferujesz. Kojarzą też już Twoja markę. Są gotowe na to, żebyś wykonał kolejny krok. Przedstawił im jakąś ofertę bądź przedstawił jeszcze więcej zalet Twojego produktu. 
Żeby to zrobić, podczas tworzenia Zestawu Reklam, musisz zaznaczyć w „Uwzględnionych” tę grupę, tak jak na obrazku poniżej:

 

W związku z tym, że jest to reklama kierowana do osób, które już były na Twojej stronie, nie musisz poświęcać dużo więcej czasu na podanie większej ilości szczegółów przy targetowaniu. Reklama trafi tylko do osób, które były już na stronie.

Jak my wykorzystaliśmy to w praktyce?

Stworzyliśmy reklamę zachęcającą do zapoznania się z tekstem o „Pozytywnym wpływie treningu Pole Dance na Twoje ciało”

Tak wyglądały nasze ustawienia targetowania

Czyli po kolei:
Uwzglęgniamy tylko osoby, które były w naszej witrynie przez ostatnie 14 dni, bądź przeczytały nasz pierwszy tekst w przeciągu ostatnich 30 dni. I wykluczamy osoby, które już przeczytały ten tekst, zapisały się na zajęcia (czyli byli na Thank-You page), bądź zapisały się poprzez formularz na Facebooku, bo i taką reklamę kierowaliśmy. Dzięki temu mamy pewność, że reklama będzie docierała tylko do osób, które wykazały już jakieś zainteresowanie, ale nie na tyle duże żeby się zapisać. Możemy więc się domyślać, że być może potrzebują jeszcze dodatkowego potwierdzenia jakości, którą dostaną. 

Kolejny krok to reklama na Insta i Facebook Stories.

Ustaliliśmy już, że wiekszość naszych potencjalnych odbiorczyń wyświetla reklamy na urządzeniach mobilnych. Dlatego upieczemy dwie pieczenie na jedym ogniu – reklamy na Facebook i Insta Stories i Lead Ads.
Reklamy Lead Ads to pozyskiwanie klientów, bez wychodzenia z Facebook’a. Taki Facebook’owy Landing Page. Pod niektórymi względami, można powiedzieć, że jest nawet lepszy. Dlaczego?
Ponieważ uzupełnia za klienta wszystkie wymagane pola. Imię, nazwisko, telefon czy email. Czym zwiększa szanse na to, że takie zgłoszenie zostanie wysłane. No i nie przenosi użytkownika na żadne zewnętrzne portale, więc odpadają takie kwestie jak wolne ładowanie strony czy brak przystosowania na urządzenia mobilne.

Jeżeli chcesz stworzyć reklamę Lead Ads to przy wybieraniu celu reklamowego wybierz „Pozyskiwanie Klientów”

Pamiętaj – przy tworzeniu reklamy na Insta czy Facebook Stories o tym, że jest to specyficzne miejsce. Bardzo…kolorowe i barwne. A Twoim celem jest sprawić, żeby Twoja reklama nie wyglądała jak reklama, tylko jak jedno z kolejnych stories. 

Dlatego przygotowując reklamę tego typu pozwoliliśmy sobie na więcej kreatywności

Ta reklama wygenerowała 3 leady, które kosztowały raptem 8.85zł za jeden.

Co dalej?
Cały czas działamy! Właśnie przypuściliśmy kolejny atak reklamowy przy wykorzystaniu specjalnie przygotowanych filmików – w odpowiedniej formie na każde urządzenie.

Przykład reklamy na główną tablicę Facebooka i Instagrama

Przykład reklamy na Facebook i Instagram Stories

Dlaczego wybraliśmy wykorzystać video? Z kilku powodów:

1. Video są bardziej angażujące użytkownika niż zwykłe zdjęcie

2. Facebook promuje treści video (tak jak napisałem powyżej, z powodu tego, że ludzie to lubią)

3. Wyświetlenia filmu należą do najtańszej formy reklamy na Facebook’u 

4. Możliwość remarketingu do osób, które obejrzały dany % filmu

O czym należy pamiętać przy tworzeniu reklamy video?

– Dostosuj wymiary do miejsca, w którym zamierzasz puszczać swoje reklamy. Tak jak widziałeś wyżej – reklamy na Stories i reklama na Tablicę są w różnych wymiarach. Dostosowane do wymagań Facebooka i Instagrama.
– Dodaj napisy. Większość osób, które trafią na Twój film obejrzy go bez włączania dźwięku. Zadbanie o napisy to sprawdzony sposób na to żeby dotarł do nich Twój przekaz

– Nie przesadzaj z długością. 15 s powinno wystarczyć. Facebook to nie Youtube. Chcesz przekazać swoją wiadomość szybko i sprawnie. Dlatego ważne wiadomości prezentuj na początku albo rozpocznij wideo czymś co nie pozwoli go szybko przewinąć dalej. 

Kilka innych przydatnych wskazówek:  https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/04/25/facebook-video-ads

Czy zawsze jest tak kolorowo?

Bylibyśmy kłamcami gdybyśmy powiedzieli, że wszystkie nasze reklamy działają jak złoto. Facebook to ciągłe szukanie czegoś nowego. Popatrz tylko na poszczególne zestawy reklam. 

Jak widzisz to nie jest tak, że pierwsza reklama od razu przyniesie szalone wyniki. Praktycznie wszystkie nasze zestawy reklam mają po kilka kreacji, które są wyłączone, ponieważ radziły sobie gorze.. Niektóre z naszych kampanii nie przyniosły żadnego lead’a. Takie jest prawo reklamy na Facebooku. Musisz próbować wielu kreacji. Zmieniać grupy docelowe. Wykorzystywać dane, które daje Ci facebook do lepszej optymalizacji swoich reklam. To, że dana reklama nie przyniosła rezultatów nie znaczy, że inna nie przyniesie. 

Możesz w tym celu zastosować naszą taktykę. Jeżeli przygotowujesz kreacje reklamowe, zawsze przygotuj dwie, które będą się różniły jednym szczegółem – napisem na zdjęciu, brakiem napisu na zdjęciu, nagłówkiem itp. Pozwól im chodzić 2-3 dni i po tym czasie spójrz, która radzi sobie lepiej. 

Jeżeli jedna radzi sobie zdecydowanie lepiej od drugiej to tą słabszą wyłączasz i szukasz kolejnej rzeczy, którą mógłbyś poprawić. Podstawowy A/B testing. Dzięki temu masz pewność, że wydajesz swoje pieniądze na najbardziej efektywną formę reklamy. Dopiero kiedy ustalisz, która reklama przynosi rezultaty, zwiększaj budżet. Nie ma sensu przepalać pieniędzy. Nawet kiedy jesteś w 100% pewny, że dana reklama będzie działała wybitnie. 

Czasami może okazać się, że gusta odbiorców wskazują na coś zupełnie innego.

Na koniec wrzucamy zdjęcia naszych wyników z ostatnich 30 dni: 

W ciągu ostatnich 30 dni udało nam się przyciągnąć 20 leadów. A w to nie wliczone są osoby, które kontaktowały się przez Facebook Messangera.

A o ile więcej zarobiłaby Twoja firma, gdyby udało jej się pozyskiwać 20 nowych klientów miesięcznie?

Zamień internet w swojego pracownika

Prowadzisz już działania na Facebook’u i nie masz pewności, że wykorzystujesz ich pełen potencjał? Dopiero planujesz wykorzystać ten sposób zdobywania nowych klientów?

Możemy Ci pomóc. 

Zostaw dane swojej strony – przygotujemy kilka rozwiązań, które pomogą Ci wykorzystać działania online na swoją korzyść!

Reklama na Facebooku

Z Facebooka korzysta w Polsce 16 mln osób. Instagram rozwija się w podobnym tempie. Dowiedz się dlaczego nawet Google reklamuje się na Facebooku

Strony Internetowe

Zamień swoją stronę w całodobowego pracownika. Niech Internet pracuje dla Ciebie 24 godziny na dobę

Google Ads

Najpopularniejszy sposób reklamy w internecie. Nie bez przyczyny – odpowiednio poprowadzona kampania potrafi przynieść firmie znaczące przychody.