Pozycjonowanie bloga w 2020. Sprawdzone i skuteczne wskazówki dla każdego

A więc dzielisz się wartościowymi treściami poprzez prowadzenie bloga?

Bardzo dobry wybór. W końcu pisanie tekstów na bloga jest częścią Content Marketingu a to jeden z najlepszych sposób promocji – stawia Cię w pozycji eksperta, buduje zaufanie u potencjalnych klientów i pomaga pozyskiwać nowe zlecenia nawet gdy śpisz.

Ale co jeżeli Twoje wartościowe treści nie docierają do wystarczającej ilości klientow ponieważ nie są widoczne w Google? Ponad 80% wyszukiwań jest przeprowadzana przez właśnie tę wyszukiwarkę, więc można śmiało założyć, że jeżeli nie widniejesz wysoko w wyszukwaniu Google, to tak naprawdę nie istniejsze wogóle. 

Wiesz ja to mówią. Jeżeli chcesz schować trupa, ukryj go na drugiej stronie Google. Tam nikt nie szuka.

Ok, ale co zrobić, żeby się znaleźć na tej pierwszej stronie? Przecież nie każdy z nas musi się znać na pozycjonowaniu. A tu przecież tyle rzeczy wchodzi w grę: internal i external links, alt tagi w zdjęciach, frazy kluczowe, backlinks. Może się zakręcić w głowie.

Spokojnie, dobrze trafiłeś. Za chwile podam Ci kilka prostych technik, które:

– Możesz wykorzystać od razu

– Nie będą od Ciebie wymagały żadnej specjalistycznej wiedzy

– Pozwolą Ci lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania

A jeżeli w którymś momencie się zgubisz albo znudzisz i wrócisz do tego tekstu później, to wystarczy, że klikniesz w rozdział, na którym skończyłeś i szybciutko się tam przeniesiesz:

Pozycjonowanie bloga w 2020, najważniejsze wskazówki:

1. User Experience – czyi pisz tak, żeby przyjemnie było to czytać

2. Frazy kluczowe – czym są, jak je znaleźć i gdzie je umieszczać na stronie

3. Zdjęcia – czy rozmiar ma znaczenie? I czym są alt tagi

4. Znaczenie Linków – backlinks, internal i extrenal links i inne anchor text’y

5. Tytuł strony i opis meta – jak Cię widzą w Google?

6. Optymalizacja na urządzeniach mobilnych – czy jesteś gotowy na technologię przyszłości?

Mała ściągawka dla tych, którym nie chce się czytać. Możesz się śmiało podzielić tym z kimkolwiek uznasz za stosowne. Nie obrażę się 

 Koniec śmieszków. Przejdźmy zatem do poważnych kwestii. Jak możesz zwiększyć szansę na to, że Twój wpis znajdzie się na pierwszej stronie Google?

SEO dla Bloga – praktyczne wskazówki

 

1. User experience – pisz tak, żeby przyjemnie było to czytać

Okej, pisanie bloga opiera się przede wszystkim na dzieleniu się wartościową treścią ze swoimi odbiorcami. Ale musisz wziąć pod uwagę to, w jaki sposób prezentujesz swoje treści. Bo jeżeli zaniedbasz ten aspekt, bo przecież „liczy się tylko to co mam do powiedzenia”, to zostaną z Tobą Twoi wierni czytelnicy. Z nowymi może być problem.

A więc o czym powinieneś pamiętać?

– Podziel wpis na mniejsze, łatwiejsze w czytaniu, części

Wyobraź sobie taką sytuację: napisałeś swój tekst w Wordzie, zedytowałeś, sprawdziłeś interpunkcję i wrzuciłeś w całości na stronę?

Wartość merytoryczna: pewnie 100/100. Czytelność 0/100

Musisz pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach umiejętność skupienia uwagi jest coraz krótsza. Szczególnie w Internecie. Więc jeżeli nie chcesz, żeby ludzie odbijali się od Twojego bloga jak od ściany, zadbaj o to, żeby czytanie sprawiało przyjemność.

Używaj akapitów, krótki zdań czy pogrubionych słów, jeżeli chcesz coś uwypuklić. To wszystko przełoży się na to, że Twój tekst będzie łatwiej się czytało. Szczególnie na urządzeniach mobilnych.

– Nie używaj całej szerokości ekranu

Nie chcesz, żeby Twój wpis zajmował całą szerokość ekranu. Ludzie czytając coś online, skupiają wzrok na środku ekranu i czytanie na całej jego szerokości jest po prostu męczące.

Dlatego chcesz, żeby Twój wpis był ograniczony marginesami, w celu łatwiejszego czytania. I to wcale nie jest moja fanaberia. Blogi, które przyciągają setki tysięcy czytelników też stosują tę metodę

Blog Buildfire

Blog CrazyEgg

Blog Benchmarkemail

– Używaj nagłówków

Prawda jest taka, że większość osób, które wchodzi na Twojego bloga, nie przeczyta wpisu od deski do deski.

W większości wypadków „skanujemy” tekst w poszukiwaniu czegoś co nas zaintryguje i zainteresuje. Jak więc sprawić, żeby nasz użytkownik znalazł to czego szuka? Właśnie poprzez dzielenie tekstu na mniejsze części i korzystanie z nagłówków. To pomoże naszemu czytelenikowi łatwiej odnaleźć to czego szuka

Co więcej odpowiednie użycie nagłówków jest również mile widziane przez „pajączki” Google’a, które odwiedzają naszą stronę. Ale o tym za chwilę

 

2. Frazy Kluczowe

Frazy kluczowe to dusza pozycjonowania. Są to po prostu wyrażenia, które użytkownik wpisuje w Google gdy czegoś potrzebuje. I fraza kluczowa to nie musi być jedno słowo – to może być całe zdanie, np. „Jak polepszyć pozycjonowanie mojego bloga?”

I teraz  Twoim celem jest przygotowanie takiego tekstu, który spowoduje, że pokażesz się pod jak największą liczbą podobnych wyszukań. 

Pamiętaj jednak o dwóch ważnych kwestiach:

– Twoje frazy kluczowe powinny być istotne dla tego co robisz i nie powinny być zbyt szerokie.

– Upewnij się, że tekst, który planujesz przygotować jest wyszukiwany przez użytkowników. Bez sensu tworzyć treść, której nikt nie będzie potem szukał.

O tym jak znaleźć dobrą frazę kluczową zresztą już zdążyłem napisać, więc nie będę się powtarzał

Więc kiedy już znalazłeś swoją idealną frazę kluczową. Co z nią zrobić?

Fraza kluczowa w nagłówku H1

Okej, jeżeli nie jesteś zaznajomiony z HTML może się to wydać ciutkę skomplikowane, ale w skrócie wyróżniamy 6 nagłówków – od H1 do H6. Pomagają one wyznaczyć hierarchię na Twojej stronie, gdzie H1 to nagłówek o największym znaczeniu.

Dzięki temu Google wie o czym jest dana strona i wie, że akurat to sformułowanie jest bardzo ważne. 

Dobrą praktyką dla SEO jest posiadanie tylko jednego nagłówku H1 na jedną stronę. Pomyśl o nagłówku h1 jako o tytule książki. Tytuł jest tylko jeden i to ona nadaje brzmienie reszcie treści.

Dobrze stworzona treść bloga powinna właśnie przypominać książkę. Nagłówek H1  to Twój tytuł. Nagłówki H2 to nazwy Twoich rozdziałów i nagłówki h3 to nazwy Twoich podrozdziałów.

W zależności od tego z jakiego edytora korzystasz, będziesz miał różne sposoby edytowania swoich nagłówków. W domyślnym edytorze WordPressa, dostosowywanie nagłówków wygląda w następujący sposób

W idealnym świecie struktura Twojego wpisu na blogu powinna wyglądać mniej więcej tak:
H1 – Tytuł wpisu zawierający frazę kluczową

Wstęp

H2 – Podtytuł nawiązujący do frazy kluczowej

Tekst

H3 – Podpodtytuył ( Jeżeli chcesz opisać coś jeszcze dokładniej)

Tekst

H2 – Kolejny Podtytuł

Tekst

H2 – Kolejny Podtytuł

Tekst

Oczywiście w zależności od tematu, o którym piszesz możesz wykorzystywać wszystkich 6 nagłówków, pełna dowolność.

Fraza kluczowa w Twoim URL

Jeżeli tworzysz wpis na blogu na temat ważne jest żeby fraza kluczowa pod którą chcesz się wypozycjonować znalazła się w twoim adresie url – czyli w tym co wyświetla się w przeglądarace.

Czyli jeżeli chcesz zrobić wpis o tym jak zrobić dobry lejek sprzedażowy na facebooku twój adres url powinien wyglądać mniej więcej tak:

Tak samo jest z Twoimi stronami z produktami. Jeżeli sprzedajesz jakieś usługi, to  w miarę możliwości postaraj się, żeby każda usługa również miała osobną stronę z osobnym adresem.

Załóżmy, że jesteś fizjoterapeutą. W Twoim przypadku to mogą być „Masaż leczniczy” „Rehabilitacja” (Tutaj w sumie też można wymienić różnego rodzaju rehabilitacje) „Łokieć tenisisty” itp. I wtedy taki adres dla masażu lecznicznego może wyglądać tak: www.fizjoadsolutnie.pl/masaż-leczniczy-warszawa( jeżeli chcesz się pozycjonować na Warszawę) i podobnie dla każdej innej usługi, pod którą chcesz się wypozycjonować.

Frazy kluczowe powinny się również znaleźć w Twoim tytule strony i meta opisie. Co to jest? Czytaj dalej, albo przeskocz do tego momentu

Nasyć swój wpis frazą kluczową

Coś co przez wiele lat było pewnie uważane za kwintesencje pozycjonowania. Chcesz wypozycjonować się pod daną frazę kluczową? Niech co drugie słowo u Ciebie na stronie będzie frazą kluczową i licz zyski. Pewnie przez jakiś czas taka strategia działała. Gorzej z czytelnością takiego „dzieła”

Jednak z czasem przyszły kolejne aktualizacje Google i zmianę podejścia na bardziej „user friendly”. Wtedy okazało się, że naćkanie fraz kluczowych jak popadnie już nie przynosi rezultatów. Jeżeli wierzyć osobom z Google „mamy pisać dla swoich odbiorców, nie dla algorytmów”

Mimo wszystko, musisz pamiętać o tym, że Twoja fraza kluczowa powinna się w tekście kilka razy znaleźć. W pierwszych 150 zdaniach każdego Twojego tekstu powinna się znaleźć fraza kluczowa, pod którą chcesz się pozycjonować.

Więc jeżeli piszemy wpis o ćwiczeniach na ból pleców, to oprócz nagłówków i url, Twoja fraza powinna się co najmniej kilka razy znaleźć wpleciona w tekst. Niekoniecznie zawsze w tej samej formie – mogą to być różne wariacje Twojej frazy. Na przykład „Ból pleców od siedzenia”, „Ćwiczenia na bolące plecy” itp. Rozumiesz przesłanie.

3. Niech Twój wpis będzie mulitmedialny

Wiesz co jest najgorsze co możesz zrobić swojemu wpisowi. Wrzucić go w postaci jednego bloku tekstu. Twój tekst to nie jest praca licencjacka. To rzeczywiście ma szanse zostać przeczytane.

Dlatego obrazki, infografiki, wideo to Twoi nowi przyjaciele – szczególnie, że to wszystko pomaga w pozycjonowaniu bloga. 

Obrazki, wideo czy audio na Twojej stronie działają pozytywnie w kilku aspektach. Po pierwsze obrazki też są wyszukiwane w Google, więc zadbaj o dobry opis ( o tym za chwilę). Po drugie wszystkie te multimedia angażują użytkownika w większym stopniu niż czysty blok tekstu, co przełoży się na to, że spędzą na Twojej stronie więcej czasu a to dobry sygnał dla Google. Po trzecie Youtube należy do Google. Więc jeżeli tworzysz filmik na Youtube i wrzucasz go do siebie na bloga, Wujek Google jest bardzo zadowolony. Zresztą spójrz tylko na obrazek poniżej. Im więcej multimediów masz na stronie, tym większa szansa, że Twój wpis dotrze do szerszego grona odbiorców.

Pro tip: Kiedy napiszesz już swój wpis na blogu, weź telefon, znajdź dobrze oświetlone i ciche miejsce i powiedz to wszystko, co przed chwilą napisałeś, do kamery. Potem film wrzucasz na Youtube, opisujesz go swoją frazą kluczową, filmik wklejasz w swoim tekście i algorytmy Google krzyczą ze szczęścia

Obrazki na stronie

Jak wspomniałem wyżej obrazki na Twoim blogu są super. Możesz dzięki nim uwypuklić ważne informacje. I możesz dzięki nim poprawić swoją widoczność w Google. Bo obrazki również pokazują się w wyszukiwaniu Google i 60% osób przeglądających obrazki w Google są skłonnik kliknąć w źródło i dowiedzieć się więcej.

Ale żeby obrazki rzeczywiście pomogły Ci w znalezieniu się wyżej na stronie Google, musisz pamiętać o kilku kwestiach.

– Nazwa!  

Nigdy nie wgrywaj zdjęcia które nazywa się „photo12_12312.jpg” albo „download_asdhasdha.jpg”. Google jest mądry ale to cały czas maszyna. Nie zobaczy Twoich zdjęć, może jedynie wywnioskować o czym są na podstawie tego jak je opiszesz. 

Twoje zdjęcia mają mieć w nazwie frazę kluczową albo być w jakiś sposób powiązany z treścią na stronie. Więc jeżeli masz kilka zdjęć, które planujesz dodać pamiętaj o tym żeby odpowiednio je ponazywać. Na przykład tekst, który piszesz ma nazwę „ 5 ćwiczeń na zdrowy kręgosłup w pracy”. Pierwsze zdjęcie nazwiesz „Ćwiczenie-na-zdrowy-kręgosłup-nazwa-ćwiczenia.jpg” drugie „Ćwiczenie-na-zdrowy-kręgosłup-2.jpg” i tak dalej.

– Rozmiar zdjęcia – im mniejsze tym lepiej.

Tak w tym przypadku rozmiar ma znaczenie. Większe zdjęcie potrzebuje więcej czasu na wczytanie, co oznacza wolniejsze ładowanie strony, co oznacza większą niecierpliwość u użytkownika i ostatecznie jego negatywny odbiór Twojej strony. 

Z drugiej strony nie chcesz, żeby ucierpiała jakość Twoich zdjęć. Jak znaleźć złoty środek? Według TechRepublic zdjęcia w tle powinny mieć 10KB maksymalnie, a zdjęcia, które chcesz zaprezentować w wysokiej rozdzielczości nie powinny przekraczać 100KB.
W celu łatwego zmniejszenia zdjęć możesz wykorzystać darmowe narzędzia typu Fotor czy TinyPNG

– Alt Text – Alternative Text,

czyli po prostu opis Twojego zdjęcia, który pojawia się kiedy z jakiegoś powodu Twoje zdjęcie się nie załaduje. Jest to kolejny sposób, na to żeby Google zrozumiało co przedstawia Twoje zdjęcie.

W WordPressie bardzo łatwo jest to ustawić, po wgraniu zdjęcia możesz je opisać w ramce pokazanej na zdjęciu. Możesz opisać je własnymi słowami, tak jakbyś opisywał je jakiejś osobie, ale jeżeli nie chce Ci się kombinować możesz po prostu użyć tytułu zdjęcia. O ile oczywiście zawiera ono Twoją frazę kluczową.

Tak na przykład jest opisany obrazek, który widziałeś/aś na górze

4. Budowanie linków

Ważną sprawą są linki na Twojej stronie i linki do Twojej strony. 

Jeżeli piszesz tekst i posiłkujesz się jakimś artykułem z innej strony koniecznie zawrzyj link do niego (szczególnie jeżeli jest to duża strona z wysokim autorytetem). Dzięki temu dasz do zrozumienia Google’owi, że korzystasz ze źródeł, które są doceniane przez innych użytkowników i tym samym Twoi czytelnicy będą z tego korzystać.

I koniecznie zawieraj tzw. Internal links, czyli linki do Twoich innych wpisów bądź stron z usługami. Dzięki temu zwiększysz ich autorytet w oczach Google. Plus jeżeli komuś spodoba się Twój wpis, to bardzo prawdopodobne, że uzna Twój inny artykuł za coś równie wartego uwagi i kliknie, żeby go przeczytać. A to już poważny sygnał dla Google, że tworzysz coś wartego dzielenia się z innymi użytkownikami, czytaj: wyświetlania Twojej strony wyżej.

Pro tip: jeżeli odsyłasz użytkownika do swojej innej strony lub wpisu postaraj się żeby link nie wyglądał tak: klinkij tutaj. To nic nie Google’owi nie mówi

Niech Twój link ma w sobie frazę kluczową pod, którą chcesz wypozycjonować daną stronę lub wpis. Więc jeżeli na jakiejś stronie promujesz swoje usługi związane z reklamą na Facebook’u, zamiast pisać „Po więcej informacji kliknuj tutaj” użyj innej formy:

1. Możesz poinformować swojego użytkownika o tym, że napisałeś już podobny tekst i zachęcić go do odwiedzenia tego wpisu. Przykład:
„… jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zajrzyj do mojego tekstu, gdzie opisałem problem dogłębnie:
Najczęstsze błędy w reklamie na Facebook’u, które rujnują Twój budżet”

2. Możesz wpleść swój link w treści akapitu np. pisząc coś takiego: ”Możesz się również zgłosić do kogoś kto tworzy profesjonalne kampanie reklamowe na Facebook” i właśnie te „profesjonalne kampanie reklamowe na Facebook” będą Twoim linkiem. Ważne jest przy tym, żeby treść Twojego linku (czyli Anchor Text) płynnie wpisywała się w całość tekstu. 

Backlinks

Ważne jest również zdobywanie linków z innych domen do Twojej strony. Sposobów i strategii na ten temat jest całe mnóstwo więc nie będę się teraz nad tym rozwodził, wystarczy, że wpiszesz w google: how to get backlinks. Generalnie chcesz doprowadzić do sytuacji, w której jak najwięcej innych domen kieruje swoich użytkowników do Twojej strony.

Jak to zrobić najłatwiej? Najlepiej tworzyć wartościowy content, którym ludzie chcą się dzielić. Możesz oczywiście również pisać wpisy gościnne, korzystać z różnego rodzaju forów internetowych lub korzystać z darmowych (lub nie) stron, które pozwalają na stworzenie „wizytówki” swojego biznesu wraz z linkiem do niego (po angielsku directories).

Jeżeli nie wiesz skąd wziąć tzw. Backlinks możesz podejrzeć skąd bierze je konkurencja. Wystarczy, że wejdziesz tutaj: https://ahrefs.com/backlink-checker i wpiszesz adres strony, która zajmuje 1,2 bądź którekolwiek miejsce na Google.

Dzięki temu zobaczysz jakie strony linkują do Twojej konkurencji i sam możesz z tych stron skorzystać lub mogą Ci posłużyć jako inspiracja.

5. Tytuł strony 

Tytuł Twojej strony to to co wyświetla się po znalezieniu jej przez Google. Zazwyczaj będzie to nazwa Twojej firmy plus krótki opis tego co robisz bądź fraza kluczowa, pod którą chcesz się wypozycjonować.

Spójrzmy na przykład jednej ze stron, które stworzyliśmy – firma Spogle, która zajmuje się wynajmowaniem i sprzedażą atrakcji na eventy.

Tutaj spójrzmy na jedną ze stron przygotowanych do sprzedaży kul Bumper Ball.

Jak widać nasza strona radzi sobie całkiem nieźle – jest nad Allegro i OLX. To co widzisz na samej górze to właśnie tytuł strony. I jak widzisz w naszym tytule mamy frazę kluczową, pod którą chcemy się pozycjonować czyli „Sprzedaż Bumper Ball”

Następnie w naszym adresie URL, również znajdziesz frazę kluczową.

Na samym dole mamy opis meta, ale o tym za chwilę.

Dobrą praktyką SEO jest, żeby tytuł nie był krótszy niż 10 znaków i nie dłuższy niż 70. I cokolwiek by się nie działo nie pozwól, żeby zawierał robocze opisy typu „Home”.

Każda strona powinna mieć swój unikatowy tytuł, który pozwoli Twojemu użytkownikowi zrozumieć co znajdzie na danej stronie. I jako, że tytuł też wpływa na pozycje w Google chcesz tam zawrzeć swoją frazę kluczową. Ale nie przesadzaj. Jedna w tytule w zupełności wystarczy. Tytuł Twojej strony ma być jak drogowskaz dla użytkownika. Przekaz ma być jasny i bez zbędnych fajerwerków. To zostaw na później.

Więc w naszym przykładzie z wcześniej o ćwiczeniach na ból pleców moglibyśmy napisać coś w stylu „5 sprawdzonych ćwiczeń na ból pleców – Fizjo Adsolutnie”

Meta Description – Opis Meta.

Kolejna część, która pokazuje się w wyszukiwarce Google. Krótki opis, 160-300 znaków, o tym co użytkownik znajdzie na Twojej stronie.

Postaraj się, żeby Twoja fraza kluczowa znalazła się jak najbliżej początku opis jak to możliwe. Pamiętaj, że to właśnie opisem meta chcesz zachęcić użytkownika do kliknięcia właśnie w Twój link, więc pisząc go pamiętaj o tym, żeby zawrzeć tam jak najwięcej korzyści, które ktoś może zyskać wybierając właśnie Twój artykuł.

6. Optymalizacja na urządzenia mobilne

Google niedawno wypuścił „Mobile-First Index”, które w skrócie stwierdza, że jeżeli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, to szanse na to, że będzie wysoko w wyszukiwarce Google są nikłe.

Jak zatem sprawdzić czy Twoja strona jest przygotowana na urządzenia mobilne? Nic prostszego. Wchodzi na tą stronę https://search.google.com/test/mobile-friendly i wpisujesz adres swojej strony.

A dlaczego Google tak bardzo stawia na urządzenia mobilne?

62% procent użytkowników wykorzystuje urządzenia mobilne do przeglądania Internetu. W grupie millenialsów ten odsetek jest jeszcze wyższy. 71% nastolatków ogląda dziennie 3 godziny wideo na różnego rodzaju platformach streamingowych.

I chociaż możesz się śmiać, że nastolatki to pewnie oglądają głupoty i to nie jest Twoja grupa odbiorców to pamiętaj, że każdy z nas był kiedyś nastolatkiem. I w końcu ten nastolatek w końcu stanie się Twoim klientem. Czy Ty będziesz przygotowany na to? 70% z nastolatków regularnie dokonuje zakupów online. I to właśnie ta grupa jest naszą przyszłością.

Z resztą kiedy sam widzę swoich rodziców, którzy odkryli uroki korzystania ze smartfonów i potrafią siedzieć w nie wpatrzeni jak nastolatki, to tak sobie myślę, że ta przyszłość już nadeszła.

No więc co warto wiedzieć o przygotowaniu tekstu na urządzenia mobilne?

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że ustawienia, które wyglądają dobrze na komputerze niekoniecznie musza dobrze wyglądać na telefonie.

Jak już wspomniałem wyżej, tworząc treści na komputerze nie chcesz, żeby zajmowały całą szerokość ekranu.

Na telefonie to ostatnie co chcesz zrobić. Jeżeli użyłbym takich samym ustawień dla komputera i telefonu, treśc która wygląda dobrze na komputerze na telefonie wyglądałaby tak:

No i jak to wygląda?

Źle. To wygląda po prostu źle.

Dlatego tak jak widzisz rozwiązania, które są kluczowe na komputer, są destrukcyjne na telefonie i vice versa.

To samo dotyczy się obrazków. To, że wygląda ładnie na komputerze oznacza, że prawdopodobnie będzie wyglądał, źle na telefonie.
Weźmy na przykład zdjęcie w tle. Masz u siebie na stronie piękne zdjęcie w tle a na nim najważniejsze informacje. Na komputerze to wygląda pięknie, bo możesz ustawić wszystko horyzontalnie. Jednak na ekranie telefonu wszystko zostanie ustawione wertykalnie – jedno na drugim. I wtedy Twoje piękne zdjęcie będzie wyglądać tak:

Bleh! Chyba, że Twoim celem jest mieć rozciągniętego Messiego w tle – wtedy JOB WELL DONE!

Więc jeżeli masz to szczęście i wybrałeś dobrą osobę do stworzenia strony, to będziesz miał to ogarnięte. Spójrz tylko jak rozwiązałem kwestię na jednej ze stron, o której już wspomniałem wyżej

Jak widzisz projekt jest podobny, jednak w zależności od tego na jakim urządzeniu przeglądasz stronę zobaczysz co innego, ponieważ na różnych ekranach sprawdzają się inne rozwiązania. Proste

Dlatego pamiętaj.

Jeżeli piszesz tekst, to:

– Na komputerze ma być wąsko, żeby łatwiej było czytać a na telefonie ma być praktycznie od krawędzi do krawędzi ( z kilkoma pikselami zapasu), żeby w ogóle dało się to przeczytać.

– Jeżeli używasz przycisków, zadbaj o to, żeby były odpowiednio duże i czytelne. Trening w celowaniu kciukiem w mały link, zostaw na strony konkurencji

– Niby oczywista sprawa, ale pewnie też warto wspomnieć – pamiętaj o odpowiedniej wielkości czcionki i kolorystyce. Zadbaj to, żeby było odpowiednio dużo kontrastu a tekst w rozmiarze, który da się czytać bez lupy powiększającej

-Formularze. Jeżeli prowadzisz na swoim blogu zapisy na zajęcia, webinary czy cokolwiek innego, rownież zadbaj o to, żeby były dostosowane do urządzeń mobilnych. Poniżej masz prosty wykaz tego, jak powinien wyglądać dobry formularz

Niech Twoja strona wygląda dobrze na każdym urządzeniu.

Pomożemy Ci sprawić, żeby Twoja strona, rzeczywiście była Twoim największym atutem

Niech Twoja strona wygląda dobrze na każdym urządzeniu.

Pomożemy Ci sprawić, żeby Twoja strona, rzeczywiście była Twoim największym atutem

Teraz Twój ruch!

Jak widzisz stworzenie wpisu na bloga, który, ma większą szansę znaleźć się na pierwszej stronie Google wcale nie są skomplikowane. Wystarczy podczas tworzenia treści pamiętać o tych kilku podstawowych zasadach i automatycznie zwiększamy swoje szanse na sukces! Jeżeli interesują Cię również inne sposoby docierania do klientów koniecznie odwiedzaj naszego bloga – dzielimy się na nim darmowymi poradami na temat tego jak w mądry i efektywny sposób zdobywać nowych klientów dzięki działaniom w sieci. A jeżeli masz jakieś pytania pisz do nas śmiało! Chętnie Ci pomożemy

Jak znaleźć dobrą frazę kluczową?

Wybór odpowiedniej frazy kluczowej jest, nomen omen, kluczowy przy tworzeniu treści w internecie. W końcu możemy namęczyć się, pisząc jakiś tekst, tylko po to... żeby nikt go potem nie przeczytał. Wybór tematów, które znajdą odpowiednio dużą grupę odbiorców i...

Pozycjonowanie bloga w 2020. Sprawdzone i skuteczne wskazówki dla każdego

A więc dzielisz się wartościowymi treściami poprzez prowadzenie bloga? Bardzo dobry wybór. W końcu pisanie tekstów na bloga jest częścią Content Marketingu a to jeden z najlepszych sposób promocji - stawia Cię w pozycji eksperta, buduje zaufanie u potencjalnych...

Dlaczego Twój biznes potrzebuje strony internetowej?

Czy prowadzisz firmę bez Strony Internetowej? Rozumiemy powody, dla których możesz wstrzymywać się przed posiadaniem profesjonalnej strony internetowej. Od "Nie znam się na informatyce", "to jest za drogie", "Nie mam na to czasu"  po słynne " Mój biznes generuje tak...

Czym jest content marketing i jak może Ci pomóc?

Czy kiedykolwiek słyszałeś frazę „content is king”? Jeszcze do niedawna prowadzenie bloga czy kanału na Youtubie było całkiem nowatorskim podejściem do marketingu i wyróżnienia się na tle konkurencji. Czasy się zmieniły. Wraz z rozwojem Internetu, Social Mediów i tego...

Jak dodać pixel facebook’a do strony na wordpressie

Jeżeli prowadzisz jakąkolwiek kampanię reklamową na Facebooku lepiej upewnij się, że zadbałeś o solidne fundamenty. W innym przypadku… najprawdopodobniej stracisz trochę kasy. A tego nit nie lubi. I mimo, że stworzenie odpowiedniej grupy odbiorców, przekonującej...

5 Strategii Remarketingowych na Facebooku, których musisz spróbować

Kampanie remarketingowe często kosztują mniej, jednocześnie przynosząc więcej klientów co czyni je niemalże Świętym Grallem reklamy w internecie i sytuacją tych z  „win-win” 5 strategii, które Ci teraz zaprezentuje są idealnym sposobem, żeby wykorzystać potęgę...

Jak stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy na Facebook’u

Stworzenie lejka sprzedażowego to najczęściej zaniedbywana cześć reklamy na Facebook’u. Jednak nie da się oszukać tego, że przygotowanie tego w jaki sposób będziesz prezentował swój produkt klientom ma ogromne znaczenie. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że 96% osób...

Piksel Facebook’a. Czym jest i czy go potrzebujesz?

Zanim zacznie swoją przygodę z reklamą w Internecie, ważne jest żebyś wylał porządne fundamenty. Rozumiesz - jeżeli chcesz już wydać pieniądze na reklamę to zrób to jak należy. Jeżeli nie lubisz czytać to w poniższym filmie postarałem się odpowiedzieć na to pytanie...

Najczęstsze błędy w reklamie na Facebook’u, które rujnują Twój budżet

Facebook jest super. W sensie, z marketingowego punktu widzenia. Ponad 2 miliardy użytkowników na świecie. 16 mln osób, do których można skierować reklamę w samej Polsce. Do tego możliwość targetowania z podziałem na płeć, wiek, skończone studia, zainteresowania,...

6 powodów, dla których reklama na Facebook’u się opłaca

Kiedy czytasz ten artykuł bardzo prawdopodobne jest to, że trafiłeś tutaj z Facebook’a. Więcej niż prawdopodobne jest to, że Twoja firma ma swoją stronę na Facebook’u. W czasach kiedy zasięgi organiczne są ucinane, reklama na Facebook’u i Instagramie jest jedną z...