Jak znaleźć dobrą frazę kluczową?

Wybór odpowiedniej frazy kluczowej jest, nomen omen, kluczowy przy tworzeniu treści w internecie. W końcu możemy namęczyć się, pisząc jakiś tekst, tylko po to… żeby nikt go potem nie przeczytał. 

Wybór tematów, które znajdą odpowiednio dużą grupę odbiorców i przyciągną ruch na naszą stronę powinien być pierwszym krokiem, który wykonujemy, gdy zabieramy się za tworzenie czegoś nowego na swoją stronę.
Ale jak znaleźć te frazy kluczowe, które przyciągną do nas ruch? Tego właśnie dowiesz się za chwilę.

Frazy kluczowe – Keywords

Frazy kluczowe to dusza pozycjonowania. Są to po prostu wyrażenia, które użytkownik wpisuje w Google gdy czegoś potrzebuje. I fraza kluczowa to nie musi być jedno słowo – to może być całe zdanie, np. „Jak polepszyć pozycjonowanie mojego bloga?”

I teraz  Twoim celem jest przygotowanie takiego tekstu, który spowoduje, że pokażesz się pod jak największą liczbą podobnych wyszukań. 

Pamiętaj jednak, że Twoje frazy kluczowe powinny być istotne dla tego co robisz i nie powinny być zbyt szerokie.

Jak znaleźć dobrą frazę kluczową?

Na pewno kiedy tworzysz swoje treści, chcesz wypowiedzieć się na tematy, które są Ci znane i w których czujesz się ekspertem. Jednak jeżeli nie ma zainteresowania ze strony użytkowników to nikt Twoich treści nie będzie wyszukiwał. Jak zatem upewnić się, że na tematy Ci bliskie będzie zapotrzebowanie?

Możesz zacząć od sprawdzenia co robi Twoja konkurencja. 

Powiedzmy, że jesteś fizjoterapeutą i chcesz dotrzeć do szerszej publiczności właśnie dzięki dzieleniu się swoją wiedzą na blogu. Od czego zaczniesz? Pewnie od tego, na czym się znasz najlepiej – radzeniu sobie z bólem.

Ale jaki konkretnie ból jest najczęstszym problem osób przeglądających internet?

Masz kilka sposobów, żeby się tego dowiedzieć:

Sposób numer 1.

Pomoże nam stary, dobry Google. Jako, że Google działa na zasadzie algorytmów to jeżeli zaczniesz coś wpisywać w wyszukiwarkę, on zacznie Ci podpowiadać najczęściej wyszukiwane frazy, które w jakiś sposób pasują do tego co już wpisałeś. Wiesz, czysta matematyka

Zacznijmy więc wpisywać w Google „Ćwiczenia na ból…” i voila! Mamy listę tego, co ludzi, cóż… boli.

Kiedy już uznamy na temat jakiego bólu chcemy pisać, możemy z Google’a dowiedzieć się jeszcze co dokładnie ludzi boli.

Załóżmy, że wybraliśmy ćwiczenia na ból pleców – w dzisiejszych czasach wszystkich bolą plecy od siedzenia. To może być ciekawy temat.

Kiedy już wpiszemy to w Google, zjeżdżamy na sam dół. I tam znajdujemy skrzynię ze skarbami – wszystko to, co jest najczęściej wyszukiwanie przez ludzi w związku z naszym zapytaniem

Sposób numer 2 – Answer The Public

Teraz skorzystajmy ze strony, która w graficzny sposób, przedstawia nam to czego szukają użytkownicy online.

Jest to kolejny świetny sposób na to, żeby znaleźć inspirację do napisania tekstu, który będzie wyszukiwany.

Wystarczy, że wpiszemy naszą frazę „ból pleców” i Answer the Public pokaże nam wszystkie możliwe wariację z tym wyrażeniem, które jest wyszukiwane w siecie

Nie wiem jak wy ale ja to nazywam szczęściem!

3. Ubersuggest

Jeżeli chcesz być pro możesz skorzystać z bardziej profesjonalnych urządzeń. Widzisz wyszukiwanie fraz kluczowych stało się całkiem dobrym biznesem i powstało dużo narzędzi, które za pieniążki pozwolą Ci dowiedzieć się czy pod daną frazę kluczową jest duża konkurencja, ile osób miesięcznie wyszkuje tę frazę a nawet podpowie Ci pomysły na teksty. Jedną z darmowych opcji jest np. Ubersuggest. Możesz tam podać interesującą Cię frazę kluczową i dowiedzieć się o niej co nieco.

Jak widzisz Ubersuggest dodatkowo podaje dane, które ułatwiają Ci życie. Widzisz średnią liczbę miesięcznych wyszukań a nawet kwotę jaką musiałbyś zapłacić, gdybyś postanowił przygotować kampanię Google Ads pod tą frazę kluczową.

Jedno słowo apropos tego narzędzia – liczba wyszukań w języku polskim w porównaniu do języka angielskiego jest raczej śladowa i często może być tak, że nie znajdziesz satysfakcjonujących statystyk w temat wyszukiwanego przez siebie zagadnienia. Ale zawsze warto próbować!

Co teraz zrobić z tą naszą frazą kluczową? Szerzej to opisałem tutaj w tekście o tym jak poprawić pozycje naszego bloga w Google.

Tutaj skupimy się tylko na tym jak możesz wyprzedzić konkurencję, dzięki cieżkiej pracy

A więc po kolei.

Mamy już naszą frazę kluczową. To teraz zobaczymy jak wygląda sytuacja w Google pod tą frazą. O co chodzi?

Chcemy zobaczyć czy pod daną frazę kluczową Google podpowiada teksty, poradniki, strony z produktami, film itp.

Weźmy więc nasz przykład z bólem pleców. Wpisujemy „Ćwiczenia na ból pleców” i patrzymy jak wygląda strona na pierwszym miejscu i co możemy zrobić żeby ją wyprzedzić.

Na samej górze mamy reklamę więc na to nie zwracamy uwagi.

Następnie mamy filmy – co daje nam do myślenia, że stworzenie filmu z przykładowymi ćwiczeniami mogłoby być bardzo dobrym pomysłem.

Klikamy pierwszy link. Okazuje się, że firma Domyos zrobiła całkiem dobrą robotę. Najpierw jest opis dlaczego bolą Cię plecy a potem mamy rozwiązanie – zdjęcia ćwiczeń wraz z opisem. Dobra robota!

Co teraz należy zrobić? Policzyć słowa na stronie.

Jedną z dobrych praktyk jest posiadanie dużej ilości treści na swojej stronie. W oczach Google: dużo treści = dużo wartości = zadowolony użytkownik. 

Zaznaczamy więc cały tekst i idziemy do strony o wiele mówiącej nazwie Wordcounter. Wklejamy nasz tekst i mamy wszystko czego potrzebujemy: liczbę słów i natężenie słów kluczowych.

Teraz Twoim zadaniem jest wzięcie tych liczb i napisanie tekstu, który ma co najmniej 10% więcej słów i 10% więcej razy używa frazy kluczowej (Niektórzy twierdzą, że nawet 50% więcej – wybór należy do Ciebie)

Staraj się również skopiować formę prezentowania treści. Więc jeżeli na naszej stronie Domyos było dużo zdjęć z ćwiczeniami, również dodaj dużo zdjęć z ćwiczeniami. I nie bój się dodać tego filmu, o którym już wspomnieliśmy. Tak jak pisałem w naszym wpisie o pozycjonowaniu Bloga, im wpis jest bardziej multimedialny, tym lepiej dla nas. Strony, które mają zdjęcia i filmy notują więcej odwiedzin, niż te, które opierają się tylko na samym tekście.

Zajrzyj więc do poprzedniego wpisu, po więcej wskazówek na temat tego jak pisać bloga tak, żeby się lepiej pozycjonował.

A kiedy już masz gotowy tekst? Czas, żeby ktoś się o nim dowiedział! Reklama na Facebooku? Świetny pomysł. Teksty są świetnym pomysłem na dotarcie do klientów, którzy jeszcze nigdy o nas nie słyszeli – czyli tych na górze lejka sprzedażowego. 

Teraz Twój ruch!

Jak widzisz znalezienie odpowiedniej frazy kluczowej wcale nie jest takie skomplikowane a może w znacznym stopniu pomóc Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. 
Jeżeli interesują Cię również inne sposoby docierania do klientów koniecznie odwiedzaj naszego bloga – dzielimy się na nim darmowymi poradami na temat tego jak w mądry i efektywny sposób zdobywać nowych klientów dzięki działaniom w sieci. A jeżeli masz jakieś pytania pisz do nas śmiało! Chętnie Ci pomożemy

Reklama na Facebooku

Z Facebooka korzysta w Polsce 16 mln osób. Instagram rozwija się w podobnym tempie. Dowiedz się dlaczego nawet Google reklamuje się na Facebooku

Strony Internetowe

Zamień swoją stronę w całodobowego pracownika. Niech Internet pracuje dla Ciebie 24 godziny na dobę

Google Ads

Najpopularniejszy sposób reklamy w internecie. Nie bez przyczyny – odpowiednio poprowadzona kampania potrafi przynieść firmie znaczące przychody.